Close Menu
Autoexcellent-bosklopper.nlAutoexcellent-bosklopper.nl

    Subscribe to Updates

    Laatste Berichten

    Audi staat bovenaan de veiligheidslijsten voor luxe auto’s in 2023

    November 10, 2024

    Waarom zijn de meeste rijscholen in Amsterdam een complete nachtmerrie?

    April 28, 2024

    Ferrari laat de jongere broer van Leclerc vallen

    December 17, 2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Autoexcellent-bosklopper.nlAutoexcellent-bosklopper.nl
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    • Home
    • Internationale Federatie
    • Spiegel
    • Sport Mol
    Autoexcellent-bosklopper.nlAutoexcellent-bosklopper.nl
    Home»Luxe auto's»Audi staat bovenaan de veiligheidslijsten voor luxe auto’s in 2023
    Luxe auto's

    Audi staat bovenaan de veiligheidslijsten voor luxe auto’s in 2023

    FrancisBy FrancisNovember 10, 2024No Comments6 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Veiligheid wordt steeds belangrijker voor kopers van luxe auto’s. Rijke individuen willen voertuigen die zichzelf en hun passagiers beschermen.

    Het is echter niet altijd duidelijk welk merk het beste veiligheidsprofiel biedt. Maar nu onthullen cijfers van de National Highway Traffic Safety Administration een winnaar: de Duitse autofabrikant Audi.

    De NHTSA keek naar het aantal ongevallen per 1.000 bestuurders en ontdekte dat Audi een ongevalsrisico had van slechts 0,54, waarmee het met 0,55 onder technologieleider Mercedes ligt en ver van Subaru, dat op 0,75 lag.

    De vraag die bij veel mensen op de lippen brandt, is waarom Audi zo veilig is. Mercedes is immers de fabrikant die de neiging heeft om de nieuwste veiligheidstechnologie als eerste op de markt te brengen.

    De belangrijkste reden lijkt de zware investeringen van het merk in veiligheidstechnologie de afgelopen jaren te zijn. Het bedrijf voert veel intern onderzoek en ontwikkeling uit, waardoor het technologieën tegen een lagere prijs op de markt kan brengen dan zijn concurrenten. Bestuurders profiteren van uitgebreide veiligheidsvoorzieningen voor het hele assortiment, in plaats van alleen op de duurdere modellen.

    Zijn geavanceerde veiligheidsvoorzieningen nodig?

    Voorheen spotten sceptici met de waarde van geavanceerde autoveiligheidsvoorzieningen en noemden ze deze gimmicks. Er zijn echter aanwijzingen dat het effectief is, vooral in de afgelopen jaren. Geavanceerde rijhulpsystemen worden eindelijk volwassen en hebben een merkbare impact op het aantal verzekeringsclaims. Uit gegevens van LexisNexis Risk Solutions blijkt dat claims voor lichamelijk letsel dat wel zijn 27 procent lager met deze systemen zijn claims voor materiële schade 19 procent lager.

    Deze statistieken zijn goed nieuws voor chauffeurs. Het betekent dat ze statistisch andere resultaten kunnen verwachten bij het besturen van Audi-voertuigen dan bij conventionele auto’s. Het vertegenwoordigt een echte upgrade.

    Advocaat auto-ongelukken Adam S. Kutcher loopt voorop als het gaat om de gevolgen van voertuigongevallen. De advocaat heeft een enorme kennis van hoe auto-ongelukken schade kunnen veroorzaken.

    “De mensen die bij ons komen zijn echte mensen die vaak de meest uitdagende tijd in hun leven doormaken”, zegt hij. “Mensen maken zich zorgen over wie hun medische rekeningen en verloren lonen zal betalen, zelfs als verzekeraars ermee instemmen te betalen voor het vervangen van voertuigen. Daarom is deze nieuwe technologie zo spannend voor iedereen die op dit gebied oefent. Wij willen niet dat mensen gewond raken. In plaats daarvan willen we ervoor zorgen dat iedereen veilig blijft en dat zoveel mogelijk mensen deze aangrijpende ervaring vermijden.”

    Momenteel is het onrechtmatige daadrecht nuttig voor slachtoffers van auto-ongelukken via aanvullende bepalingen in het wetboek. Maar de realiteit is dat veel mensen nooit herstellen van hun verwondingen en niet meer aan het werk kunnen, ongeacht de medische zorg die ze krijgen.

    “We kunnen soms grote beloningen krijgen voor mensen die ernstig gewond zijn geraakt bij auto-ongelukken, maar de financiële compensatie is altijd slechts gedeeltelijk”, zegt Kutcher. “Geld kan een handicap of zelfs een tragische dood in de familie als gevolg van een auto-ongeluk niet oplossen. Daarom komen autofabrikanten op de proppen en investeren ze in deze technologie.”

    De componenten van geavanceerde veiligheidssystemen voor de bestuurder

    Geavanceerde veiligheidssystemen voor de bestuurder verwijzen naar een overvloed aan technologieën die autofabrikanten in hun voertuigen toepassen dankzij de vooruitgang op het gebied van software en chiptechnologie.

    Automatisch noodremmen is een van de meest begeerde functies. Voertuigen kunnen nu onafhankelijk van de bestuurder remmen als ze denken dat er een botsing dreigt, waardoor achterwaartse shunts en knipmessen op kruispunten worden voorkomen.

    Fabrikanten hebben de afgelopen jaren geleidelijk het aantal situaties waarin deze technologie wordt geactiveerd vergroot. Voorheen was dit uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat bestuurders tegen de voorligger botsen, maar nu kunnen camera’s kruisend verkeer detecteren, zelfs tijdens het achteruitrijden, en automatisch remmen.

    Dodehoekdetectie is een andere cruciale technologie. Voertuigen waarschuwen bestuurders nu als er een auto in hun dode hoek staat en voorkomen soms dat ze hun rijstrook verlaten als er een ander voertuig aanwezig is, zelfs als ze aan het stuur draaien.

    Waarschuwingen voor voor- en achteraanrijdingen worden ook steeds wijdverspreider. Deze vertellen bestuurders of een andere bestuurder hen waarschijnlijk zal raken, waardoor ze de kans krijgen om uitwijkacties te ondernemen of zich schrap te zetten.

    Audi rust zijn voertuigen ook uit met een slim voetgangersdetectiesysteem. Computers en sensoren analyseren de weg voor ons en letten op mensen die de straat op lopen, zelfs van achter geparkeerde auto’s. Voertuigen zullen automatisch remmen als ze denken dat een ongeval waarschijnlijk is.

    Eindelijk, velen voertuigen met geavanceerde veiligheidssystemen voor de bestuurder hebben ook adaptieve cruisecontrol. Deze functie stemt de snelheid van het voertuig af op het verkeer dat voor u rijdt en versnelt en vertraagt ​​zonder dat er tussenkomst van de bestuurder nodig is. Het is een veiligheidsfunctie omdat het menselijke fouten uit de vergelijking elimineert. Het is veel minder waarschijnlijk dat automobilisten schade veroorzaken.

    Moet u een luxe auto kopen met geavanceerde veiligheidsvoorzieningen?

    De grote vraag is natuurlijk of u persoonlijk een luxe auto met geavanceerde veiligheidsvoorzieningen moet aanschaffen. Voor veel bestuurders willen ze, als ze deze functies eenmaal hebben geprobeerd, nooit meer terug. Dat geldt zeker voor professionele Lyft- en Uber-chauffeurs.

    De systemen zijn echter duur. Microchips zijn schaars en deze technologieën brengen miljarden dollars aan verzonken kosten met zich mee die autofabrikanten moeten terugverdienen.

    “We zouden uiteraard graag zien dat meer mensen ervoor kiezen om geavanceerde veiligheidsvoorzieningen in hun voertuigen te gebruiken”, geeft Kutcher toe. “Maar als je de prijzen ziet, is het duidelijk dat de industrie nog een lange weg te gaan heeft voordat de technologie universeel wordt.”

    Reparatiekosten zijn ook een probleem. Een AAA-studie ontdekte dat auto’s met automatisch remmen, waarschuwingen voor het verlaten van de rijstrook en monitoring van de dode hoek extra onderhoudsstappen vereisen die conventionele voertuigen niet nodig hebben. Auto’s zijn simpelweg te ingewikkeld voor de gemiddelde monteur en hebben specialisten met het juiste gereedschap nodig. Oplossingen zijn niet eenvoudig.

    Toch zeggen degenen die de sprong naar deze technologieën wagen bijna altijd dat het de moeite waard is. En dat is de reden waarom Europese premiummerken zoals Audi ze zo graag in hun nieuwe voertuigen willen opnemen. Luxe gaat niet alleen over comfort. Daar hoort ook een zekere mate van veiligheid bij.

    Verrassend genoeg schakelt meer dan één op de tien bestuurders de veiligheidssystemen van hun voertuig uit, waardoor deze niet meer kunnen werken. Misschien kan regelgeving dit in de toekomst voorkomen.

    Klik hier voor meer autogerelateerde artikelen.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    Previous ArticleWaarom zijn de meeste rijscholen in Amsterdam een complete nachtmerrie?
    Francis

    Related Posts

    De eerste Aston Martin Valkyrie Spider van Groot-Brittannië deelt een garageruimte met een DB5

    December 12, 2023

    2025 Porsche Taycan, 2022 Karma GS-6: de beste foto’s van deze week

    December 5, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Laatste Berichten

    Audi staat bovenaan de veiligheidslijsten voor luxe auto’s in 2023

    November 10, 2024

    Waarom zijn de meeste rijscholen in Amsterdam een complete nachtmerrie?

    April 28, 2024

    Ferrari laat de jongere broer van Leclerc vallen

    December 17, 2023

    Abonneer u op Updates

    Ontmoet ons
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    Partner

    recente berichten
    • Audi staat bovenaan de veiligheidslijsten voor luxe auto’s in 2023
    • Waarom zijn de meeste rijscholen in Amsterdam een complete nachtmerrie?
    • Ferrari laat de jongere broer van Leclerc vallen
    • De eerste Aston Martin Valkyrie Spider van Groot-Brittannië deelt een garageruimte met een DB5
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    2024 © Autoexcellent-bosklopper.nll Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.